Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Present Perfect Tense as a Critical Issue in Teaching of English in the Lower Secondary School Curriculum
ALTMAN, Nela
Tato diplomová práce se zabývá předpřítomným časem jako kritickým místem kurikula 2. stupně základních škol. Předpřítomný čas v anglickém jazyce byl identifikován učiteli jako kritické místo v rámci projektu IPUP KA7 - Inovace přípravy učitelů pro praxi. Tento fakultní projekt zkoumal tzv. kritická místa kurikula a byl založen na akčním výzkumu, který se stal podkladem pro tuto diplomovou práci. V teoretické části diplomová práce nejprve definuje kritická místa obecně a poté konkrétní kritické místo analyzuje z lingvistického a didaktického hlediska. V empirické části se věnuje metodologii výzkumu a stanovuje jeho fáze, které dále realizuje. Součástí empirické části je konfrontace poznatků teoretiků v oblasti výuky předpřítomného času s praxí učitelů a z toho vzniklá doporučení do praxe. Tato doporučení jsou aplikována na modelovou výukovou hodinu, jejímž cílem je navrhnout řešení jak toto kritické místo překonávat.
USING VIDEO FOR TEACHING GRAMMAR WITHIN ENGLISH LANGUAGE CLASSES AT SECONDARY SCHOOL
DEMJANIČOVÁ, Tereza
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využití videa při výuce gramatiky v hodinách angličtiny na středních školách. V teoretické části se zabývá současnými studenty jakožto příslušníky generace Z a jejich přístupem k technologiím a učení. Dále mapuje typologii videí, metodickou práci s nimi a principy výuky gramatiky v hodinách anglického jazyka s využitím videa. V praktické části nabízí seznam vybraných online zdrojů videí dostupných učiteli v ČR. Představeny jsou dále i možnosti adaptace materiálu učebnice pro využití videa v jednotlivých fázích výuky gramatiky i návrhy pracovních listů pro tyto aktivity.
Teacher's attitudes and beliefs regarding English grammar teaching
Čížková, Lucie ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Malá, Markéta (oponent)
(česky) Tato diplomová práce se zabývá přístupy a postoji učitelů k výuce gramatiky v hodinách anglického jazyka na českých středních školách. Vychází z předpokladu, že rozhodnutí a konání učitelů v rámci výuky cizího jazyka jsou výsledkem toho, co učitelé znají, co si myslí a v co věří. Výzkumná část, která je založena na dotazníkovém šetření mezi učiteli, pozoruje a popisuje názory učitelů na výuku a učení anglické gramatiky a snaží se porovnat vyjádřené názory s postupy ve výuce gramatiky v hodinách anglického jazyka, tak jak je učitelé popsali nebo nepřímo vyjádřili. Výzkum se zaměřil na několik hlavních oblastí: přístupy ve výuce anglické gramatiky, procvičování gramatiky, opravování gramatických chyb, užití mateřského jazyka ve výuce gramatiky a používání učebnic při výuce gramatiky. Kromě toho práce pozoruje pojetí metody očima učitelů vzhledem k současnému post- metodickému trendu, který nově vymezuje vztah metody a učitele jako tvořivého a kritického jedince.
The role of metalanguage in ELT
Masopustová, Lucie ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Šaldová, Pavlína (oponent)
(česky) Tato diplomová práce se zabývá problematikou role metajazyka a metalingvistické terminologie ve výuce angličtiny jako cizího jazyka na českých gymnáziích. Na koncept metajazyka a metalingvistické terminologie je v práci nahlíženo jako na jeden z možných nástrojů pro studium a výuku anglické gramatiky. Teoretická část práce se zaměřuje mimo jiné na výhody a nevýhody použití metajazyka a terminologie ve výuce, a dále se zabývá tím, za jakých podmínek je vhodné metajazyk použít, tj. jaké proměnné mohou vstoupit do procesu výuky. Tato část práce také poskytuje přehled vybraných přístupů k výuce anglické gramatiky v souvislosti s použitím metajazyka a jeho terminologie v těchto přístupech, a zároveň shrnuje poznatky získané ze studií zabývajících se znalostí metalingvistické terminologie u studentů a u učitelů. Empirická část práce je založena na dotazníkovém šetření, které bylo provedeno mezi studenty a učiteli na českých gymnáziích. Výzkum je zaměřen na několik oblastí, kterými jsou: postoje a přesvědčení studentů a učitelů o studiu a výuce anglického jazyka a anglické gramatiky, přístup studentů a učitelů k metalingvistické terminologii, studenti a jejich znalost této terminologie, učitelé a jejich povědomí o metalingvistické znalosti studentů, a rovněž tak i použití této terminologie učiteli...
Příklady dobré praxe výuky anglické gramatiky induktivní metodou
MARTÍNKOVÁ, Markéta
Diplomová práce ve svém úvodu charakterizuje deduktivní a induktivní přístup k výuce anglické gramatiky, porovnává je a také uvádí jejich klady a zápory. Hlavní náplň teoretické části však představují principy a klíčové pojmy induktivní výuky anglické gramatiky. Praktická část převádí teoretické poznatky do reálné výuky. V rámci čtyř hodin vedených induktivním způsobem se žáci naučili vyjadřovat děje v minulosti. Tyto ukázkové hodiny slouží jako příklady dobré praxe výuky anglické gramatiky induktivní metodou. V závěru této části jsou odučené hodiny reflektovány.
The role of metalanguage in ELT
Masopustová, Lucie ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Šaldová, Pavlína (oponent)
(česky) Tato diplomová práce se zabývá problematikou role metajazyka a metalingvistické terminologie ve výuce angličtiny jako cizího jazyka na českých gymnáziích. Na koncept metajazyka a metalingvistické terminologie je v práci nahlíženo jako na jeden z možných nástrojů pro studium a výuku anglické gramatiky. Teoretická část práce se zaměřuje mimo jiné na výhody a nevýhody použití metajazyka a terminologie ve výuce, a dále se zabývá tím, za jakých podmínek je vhodné metajazyk použít, tj. jaké proměnné mohou vstoupit do procesu výuky. Tato část práce také poskytuje přehled vybraných přístupů k výuce anglické gramatiky v souvislosti s použitím metajazyka a jeho terminologie v těchto přístupech, a zároveň shrnuje poznatky získané ze studií zabývajících se znalostí metalingvistické terminologie u studentů a u učitelů. Empirická část práce je založena na dotazníkovém šetření, které bylo provedeno mezi studenty a učiteli na českých gymnáziích. Výzkum je zaměřen na několik oblastí, kterými jsou: postoje a přesvědčení studentů a učitelů o studiu a výuce anglického jazyka a anglické gramatiky, přístup studentů a učitelů k metalingvistické terminologii, studenti a jejich znalost této terminologie, učitelé a jejich povědomí o metalingvistické znalosti studentů, a rovněž tak i použití této terminologie učiteli...
Teacher's attitudes and beliefs regarding English grammar teaching
Čížková, Lucie ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Malá, Markéta (oponent)
(česky) Tato diplomová práce se zabývá přístupy a postoji učitelů k výuce gramatiky v hodinách anglického jazyka na českých středních školách. Vychází z předpokladu, že rozhodnutí a konání učitelů v rámci výuky cizího jazyka jsou výsledkem toho, co učitelé znají, co si myslí a v co věří. Výzkumná část, která je založena na dotazníkovém šetření mezi učiteli, pozoruje a popisuje názory učitelů na výuku a učení anglické gramatiky a snaží se porovnat vyjádřené názory s postupy ve výuce gramatiky v hodinách anglického jazyka, tak jak je učitelé popsali nebo nepřímo vyjádřili. Výzkum se zaměřil na několik hlavních oblastí: přístupy ve výuce anglické gramatiky, procvičování gramatiky, opravování gramatických chyb, užití mateřského jazyka ve výuce gramatiky a používání učebnic při výuce gramatiky. Kromě toho práce pozoruje pojetí metody očima učitelů vzhledem k současnému post- metodickému trendu, který nově vymezuje vztah metody a učitele jako tvořivého a kritického jedince.
Teaching grammar in specific forms of education (in-company courses - adult learners).
Pohořálková, Pavla ; Mothejzíková, Jarmila (vedoucí práce) ; Gráf, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukou gramatiky v kontextu firemních kurzů cizího jazyka. Při výuce ve firemních kurzech je potřeba zohlednit nejen psychologické aspekty dospělého studenta, ale také sociologické charakteristiky typických účastníků kurzu, jejich pozici klienta a s ní spojené vysoké nároky na poskytovanou službu - jazykovou výuku. Role učitele je ve firemním kurzu výrazně méně autoritativní než v tradičních formách výuky a lektor je pro účastníky kurzu spíše partnerem nebo koučem. Na základě pedagogického výzkumu provedeného za pomoci elektronického dotazníku mezi 172 českými firemními studenty vyplývá, že hlavním cílem firemních studentů je dobře zvládnout komunikaci v reálných situacích v rámci svého pracovního i osobního života. Je již na lektorovi či autorovi učebnice, aby vybral, které gramatické struktury jsou pro úspěšné zvládnutí konkrétní situace klíčové. Proto je v kontextu firemních kurzů pro výuku gramatiky nejvhodnější metoda Engage, Study, Activate v kombinaci s eklektickou metodou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.